mercredi 12 décembre 2012

This is why I live in Paris


When my life is really busy (like right now for example) and I spend my days at school, at work, at gym or at home studying, I sometimes forget that I’m living in Paris. Because I see the same streets and take the same metro lines everyday and I don’t have time to take a walk somewhere else and really enjoy Paris. But when I remind myself, I realize that even thought my studies are difficult and my everyday life is hard, it’s all worth it because I live in Paris, the most beautiful city in the world.
I know it sounds like a cliché, but my favorite place in Paris is Place de Trocadéro. Sitting there in the evening, listening to music and just looking at the illuminated Eiffel Tower makes me relax and feel at home.  And I know that Paris is the place where I’m meant to be. (Except during the busiest tourist season in the summer, going to Trocadéro is everything but relaxing, you have to go there super late if you don’t want to go crazy.)
It had been long time since I had time to go to Trocadéro. M knew this and also how stressed and tired I am right now because of Uni so he took me there last night. And it was as beautiful as always.
 
Sillon kun mun elämä on tosi kiireistä (esim nyt) ja mun päivät kuluu joko koulussa, töissä, jumpassa tai kotona opiskellen, mä välillä unohdan, että mä asun Pariisissa. Koska mä pyörin vaan samoilla kaduilla ja matkustan samoilla metrolinjoilla päivästä toiseen eikä mulla oo aikaa lähteä kävelylle jonnekin muualle ja oikeasti nauttia Pariisista. Mutta kun muistutan itseäni, ymmärrän, että vaikka koulussa on vaikeeta ja vaikka arkielämä täällä on raskasta, niin se kaikki on sen arvoista, koska asun Pariisissa, maailman kauneimmassa kaupungissa.
Tiedän, että tää kuulostaa kliseeltä, mutta mun lempipaikka Pariisissa on Place de Trocadéro. Kun istun siellä illalla, kuuntelen musiikkia ja katselen valaistua Eiffel tornia, rentoudun ja tunnen oloni kotoisaksi.  Ja tiedän, että mun kuuluu olla Pariisissa. (Paitsi kesällä kamalimman turistikauden aikana Trocadérolla ei oo rentouttavaa, sinne täytyy mennä vasta tosi myöhään illalla, jos ei halua tulla hulluksi.)
En ollut pitkään aikaan ehtinyt käydä Trocadérolla. M tiesi sen ja myös miten stressaantunut ja väsynyt oon koulun takia, joten se vei mut Trocadérolle eilen illalla. Ja siellä oli yhtä kaunista kuin aina.
 

 

Before we got to Trocadéro we were walking near the Eiffel Tower. The whole area around the park Champs de Mars was empty and quiet and it was really cold (yeah you in Finland are laughing to my “really cold” but seriously I think the temperature was below zero!).
Me: Oh, looks like the Eiffel Tower is closed already. (it was 10pm)
M: I thought it wouldn’t close that early.
Me: Yeah, maybe not in the summer but it’s so freaking cold now that only crazy people would go up there!

…. We continue walking and notice that another entrance is actually open and that (surprisingly) there is no line.
Me: I’ve never been up to the Eiffel Tower at night time.
M: You wanna go?
…. So we decided to be crazy tourists and took the elevator up to the third floor. And okay it was cold but quelle vue! Seeing Paris with all the lights is breathtaking, the city is amazingly beautiful.  And I felt kind of sad when I looked at the Japanese tourists who were super excited and took like million photos. Because they were just on holidays and tried to make the most of this wonderful experience. But at the same time I felt so happy because I live in Paris and I can climb up to the Eiffel Tower whenever I want to.
And if you’ve ever heard the cliché expression that Paris is the most romantic city in the world, well sometimes that’s true as well. :)
 
Ennen kuin me päästiin Trocadérolle asti, me käveltiin Eiffelin lähellä. Koko alue Champs de Marsin puiston ympärillä oli autio ja hiljainen ja oli tosi kylmä (älkää naurako mun ”tosi kylmälle”, luulen, että meillä oli pakkasta!).
Minä: Eiffel torni näyttäis olevan jo kiinni. (kello kymmenen illalla)
M: Mä luulin, että se olis auki myöhempään.
Minä: Niin no ehkä kesällä, mutta nyt on niin järkyttävän kylmä, että pitäis olla ihan hullu mennäkseen tonne ylös!
…. Me jatketaan kävelemistä ja huomataan, että yksi sisäänkäynti on vielä auki eikä sen edessä (yllättäen) näy jonoa.
Minä: Mä en oo koskaan ollu Eiffel tornissa illalla.
M: Haluutko mennä?
…. Niimpä me päätettiin olla hulluja turisteja ja otettiin hissi ylimpään kerrokseen. Ja okei, siellä oli kylmä, mutta quelle vue! Aivan ihanan näköstä, Pariisi kaikkine valoineen on henkeäsalpaava, ihan uskomattoman kaunis kaupunki. Ja mulle tuli vähän surullinen olo kun näin Japanilaiset turistit, jotka oli ihan innoissaan ja otti ainakin miljoona valokuvaa. Koska ne on täällä vaan lomalla ja yritti siks ottaa kaiken irti tästä upeasta näköalasta. Mutta samalla olin tosi onnellinen, koska asun Pariisissa ja voin kiivetä Eiffel torniin millon vaan haluan.
Ja jos oot koskaan kuullut sanottavan, että Pariisi on muka maailman romanttisin kaupunki, no joskus sekin on totta. :)
 
xoxo: Emi
 

 

Aucun commentaire :

Enregistrer un commentaire