vendredi 26 octobre 2012

I have a blog!


Hey everyone and bienvenue sur mon blog!
This is my first blog-post ever, I’m a true beginner and I know absolutely nothing about blogging. But I’ve always loved writing and hope that’s enough to keep this blog alive. Feel free to leave comments about anything! I may be almost three years late but better late than never, right? So finally, this is it: my blog about my life in Paris. And I’m so excited about it, so excited about sharing my thoughts with all of you!
This blog is for you, my friends all around the world. I love you and I think about you every day but as you know, skyping, e-mailing and fb-messaging with everyone takes too much time and energy, well actually I think it’s impossible. I’ll still try to do that (yeah I’ll try, just let me know when you wanna skype…) but cause I know that it’s way too hard, this blog is a great way to keep in touch with you, a way to pretend that we’re all living in the same place. Of course it’s not the same than really being with you. But it’s better than nothing and I hope to see you soon, all of you. And I love the fact that even though we don’t see each other that often, it still feels like we’d never been apart when we are together again. That’s what true friendship is. So I hope you will read my posts every now and then when you have time. And don’t forget to let me know how you are doing. Choose your own way; blog, e-mail or text. Message me on facebook, send a letter or come visit me in Paris! Anything, and I’ll be happy.

And of course my blog is for everyone else too. I’ve never really understood how following total strangers’ doings could be fascinating. But I guess that’s the point of blogging; sharing your life with people you don’t know but who actually may like to read about you. So if you want to know what’s IN in Paris or what’s IN in my life at the moment, take a look at my blog and enjoy.

xoxo: Emi
 
Moi kaikki ja bienvenue sur mon blog!

Tää on mun eka blogi-postaus ikinä, oon todellinen aloittelija enkä tiedä bloggaamisesta yhtään mitään. Mutta oon aina rakastanut kirjoittamista, toivottavasti se riittää pitämään mun blogin hengissä. Kommentteja liittyen ihan mihin vaan saa jättää, se olis huippua. Oon ehkä melkeen kolme vuotta myöhässä, mutta parempi myöhään kun ei millonkaan, eikö? Tässä se vihdoin on: mun blogi mun elämästä Pariisissa. Ja oon niin innoissani siitä ja että saan jakaa mun ajatukset kaikkien teidän kanssa!
Tää blogi on teille, kaikille mun ystäville ympäri maailmaa. Mä rakastan teitä ja ajattelen teitä joka päivä, mutta niin kun tiedätte, skypettäminen, meilailu ja fb-viestittely kaikkien kanssa vie liikaa aikaa ja energiaa ja on oikeestaan ihan mahdotonta. Lupaan silti yrittää (lupaan, lupaa, sanokaa vaan millon haluutte skypettää…) mut koska tiedän että se on ihan liian vaikeeta, niin tää blogi on hyvä tapa pitää teihin yhteyttä ja kuvitella, että me kaikki asutaan samassa paikassa. Ei se tietenkään oo sama asia kun, että oikeesti oltais yhessä. Mutta se on parempi kuin ei mitään ja toivon, että nään teidät kaikki taas pian. Ja musta on ihanaa, että vaikka me ei nähdä niin usein, niin sillon kun nähään niin tuntuu aina siltä kun ei koskaan oltais oltu erossa. Se on todellista ystävyyttä. Eli musta ois tosi kivaa jos lukisitte mun postauksia aina sillon tälläön kun teillä on aikaa. Ja älkää unohtako kertoa mulle mitä teille kuuluu! Blogatkaa, meilatkaa tai tekstatkaa. Laittakaa viestiä facebookissa, lähettäkää kirje tai tulkaa käymään Pariisissa! Ihan mitä vaan ja oon iloinen.
Ja tottakai mun blogi on kaikille muillekin. En oo koskaan oikeen tajunnut miten tuntemattomien ihmisten tekemiset voi kiinnostaa ketään niin paljon. Mutta se on kai bloggaamisen idea; jakaa elämänsä ihmisten kanssa joita ei tunne mutta jotka kuitenkin tykkää lukea sun tekemisistä. Eli jos sua kiinnostaa tietää mikä on IN Pariisissa tai mikä on IN mun elämässä just nyt, kurkkaa blogiini and enjoy.
xoxo: Emi
 
 
 
 
 

 
 


 


1 commentaire :

  1. PS. I know by blog's design is not great yet but I can tell you, creating a blog and trying to post something is actually quite hard! But I'm learning and with the help of my dear personal assistant/web developer Mikaela my blog will be beautiful! ;)

    RépondreSupprimer