vendredi 2 novembre 2012

Crazy studying...

I don't have time to blog! :( This week has been exhausting at school and I've also been at work more than I normally should. I feel like my courses at Uni just started but I'm already behind with homework and totally lost in most of the courses. I've seriously tried to be a hard-working, exemplary student this time but days just fly by and I don't have time to do everything I should. So I have exams coming and I'm starting to panic. But luckily not as much as people in my class in general. I try to stay cool and remember that these are not the final exams yet so it's not the end of the world if (when) I fail something. But I can sense the stressed athmosphere in the classroom during every lesson and it makes me go crazy too. 
 
Mulla ei oo aikaa blogata! :( Tää viikko koulussa on ollut tosi raskas ja oon myös ollut töissä enemmän kun, mitä mun normaalisti pitäisi. Musta tuntuu siltä, että koulu vasta alkoi, mutta jo nyt oon pahasti jäljessä ja ihan pihalla useimmilla kursseilla. Tällä kertaa oon oikeesti yrittänyt olla ahkera ja esimerkillinen opiskelija, mutta tuntuu siltä, että päivät vaan katoaa jonnekin, enkä mitenkään ehdi tehdä kaikkea, mitä pitäisi. Kokeet on siis tulossa ja alan pikkuhiljaa panikoida. Mutta en onneksi ihan niin paljon kun mun luokkalaiset yleisesti ottaen. Yritän pysyä rauhallisena ja muistaa, että nää ei oo vielä loppukokeet, ei siis hätää jos (kun) mokaan. Mutta voin aistia stressaantuneen ilmapiirin luokassa jokaisella tunnilla, ja siksi tuun itekin hulluksi.

Yesterday was a public holiday here so I didn't have classes but I woke up super early and spent the morning studying accounting and company law...

Eilen täällä oli pyhäpäivä eli mulla ei ollut koulua, mutta heräsin tosi aikasin ja opiskelin koko aamupäivän kirjanpitoa ja yritysjuridiikkaa...

 
 
Then I went to work and it was insane there too. As if all the Parisians had decided to enjoy their day-off by coming for shopping at "Les Quatre Temps". And of course by having a smoothie after a tiring shopping tour. After work we were all super tired but me and my colleague R felt like we deserved a drink so we went to Bastille for wine and tapas and later our colleague M also joined us. After a hard day it was so nice to finally relax and have fun with friends.
 
Loppupäiväksi menin töihin ja sielläkin meno oli järjetöntä. Ihan kuin kaikki pariisilaiset olis päättäneet nauttia vapaapäivästä shoppaillen "Les Quatre Temps":ssa. Ja raskaan shoppailukierroksen jälkeen ne kaikki tarvitsi totta kai smoothien. Me oltiin kaikki ihan poikki työpäivän jälkeen, mutta mä ja  mun työkaveri R oltiin sitä mieltä, että me ansaitaan drinkit. Ja mentiin siis Bastillelle viinille ja tapaksille ja myöhemmin myös työkaveri M liittyi seuraan. Väsyttävän päivän jälkeen oli ihanaa vihdoin rentoutua ja pitää hauskaa kavereiden kanssa.
 
 
 
But this morning I had to wake up early again and study a little before going to school (I know I sound really hard-working! Well at least I'm pretending to be...). And surprise, when I got to school I was already so tired that I just wanted to cry. I would like to say that thank god it's Friday night but since my weekend consists of working and revising accounting and Access-spreadsheets, I don't know if I'm so excited about it. I hope I'm going to survive my next week's exams - only to have two more the following week... I love my life, hopefully you're doing better! Courage mes chers amis!
 
Mutta tänä aamuna mun piti taas herätä aikasin, että ehdin opiskella vähän ennen kun lähdin kouluun (tiedän, mä kuulostan tosi ahkeralta! Ainakin esitän, että muka oon...). Ja yllätys yllätys, kun pääsin kouluun, olin jo niin väsynyt, että teki mieli itkeä. Haluisin todeta, että luojan kiitos on perjantai-ilta, mutta koska mun viikonloppuuun kuuluu vaan töitä ja kirjanpidon plus Acces-taulukoiden kertausta, niin en taidakaan olla kovin innoissani. Toivon, että selviän hengissä ens viikon kokeista - voidakseni alkaa valmistautua seuraavan viikon kokeisiin... Rakastan mun elämää, toivottavasti teillä menee paremmin! Courage mes chers amis!
 
xoxo: Emi
 
 
Ps. To cheer me up, I dropped in quickly at Sephora (this time I got a sample of Miss Dior!) and decided to buy a new nail polish to complete my Sephora nail polish-collection. I chose the dark purple, it's original and fits the autumn style of clothing. :)
 
Ps. Piristääkseni itseäni, pistäydyin nopeasti Sephorassa (tällä kertaa sain Miss Dior -näytteen!) ja päätin ostaa uuden kynsilakan täydentämään Sephora -kynsilakkakokoelmaani. Valitsin tummanliilan, se on omaperäinen ja sopii syystyyliin. :)
 
 
 

Aucun commentaire :

Enregistrer un commentaire